الگوریتم جدید اینستاگرام , قوانین جدید اینستاگرام , تغییرات جدید برنامه محبوب اینستاگرام. الگوریتم جدید اینستاگرام به گونهای طراحی شده که همانند الگوریتم سابق آن، اگر قصد ماندن در کسب و کارتان را دارید باید به آن پایبند باشید. هرچند ممکن است شما را حذف نکند اما عقب ماندن از رقبایتان را در پی خواهد داشت. اینکه الگوریتم جدید اینستاگرام تا این روز از سال جدید میلادی چگونه پیش رفته است بهصورت جهانی مورد بررسی قرار گرفته و صرفا منظور از آن تغییرات در کشور ما نیست، اما اینستاگرام در ایران هم یک شبکه اجتماعی پر طرفدار است، و بهتر است که شما نیز از الگوریتمهای جدید آن مطلع باشید تا بتوانید عملکرد بهتری در آن داشته باشید. موارد مهمی در الگوریتم جدید اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آنها میپردازیم. اما قبل از آن لازم میدانیم مروری بر الگوریتم قبلی اینستاگرام داشته باشیم.
یکی از موضوعات مهم در اینستاگرام نرخ درگیری مخاطبان یا همان engagement rate است. که هدف اینستاگرام نیز از طراحی الگوریتمهای جدید بالا بردن این نرخ است. در سال 2019 الگوریتم اینستاگرام به گونهای طراحی شد که همهی پستهای شما را به تمام مخاطبانتان نمایش نمیداد، بلکه هرکاربری که با پستهای شما تعامل داشته باشد، مثلا لایک کند یا کامنت بگذارد، پستهای شما را بیشتر مشاهده میکند. این الگوریتم اینستاگرام دو پیامد داشت، یکی اینکه به پستهایی که بیشترین تعامل را با کاربران دارند پاداش میداد و پاداش آن نمایش دادن پست شما در صفحهی اصلی اینستاگرام به افراد است.دوم اینکه به ارتباط شما با فالوورهایتان اهمیت میدهد و اولویتبندی الگوریتم آن برای نمایش پستها، نه تنها براساس تعامل افراد با آن پیج است بلکه به ارتباط صاحب پیج با فالوورها و مخاطبین خود نیز اهمیت میدهد.
همانطور که سالهای قبل برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی و فعالیت باید الگوریتمهای اینستاگرام را میدانستیم و به آن عمل میکردیم، اطلاع از الگوریتم جدید در سال 2020 موجب میشود همسو با پیشرفتهای اینستاگرام پیج و کسب و کار شما پیشرفت داشته باشد. درگیری کاربران یا به اصطلاح Engagmente از گذشته تاکنون مورد توجه فعالین اینستاگرامی بوده و است، که گاه متوجه ریزش آن بودهایم.
ریزش درگیری کاربران دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها را کاهش کیفیت محتوا عنوان کردهاند. البته نباید فراموش کنیم که رفتار کاربران اینستاگرام به واسطه تغییرات الگوریتم اینستاگرام رفتاری سینوسی بوده و فقط مختص به این چند وقت اخیر نیست. با این وجود ما در این چند سال، اغلب شاهد ریزش درگیریها مانند کم شدن لایکها، فالو و کامنت ها بوده ایم. در ادامه چند مورد از موارد مهم تاثیر گذار الگوریتم جدید اینستاگرام را شرح میدهیم تا با رعایت آن بتوانید نتایج خوبی از فعالیت در این پلتفرم بدست آورید.
اینستاگرام هم مانند سایر پلتفرمهای مشابه به منظور ایجاد ارتباط، طراحی شده و هدف آن تعامل افراد است. اما این اپلیکیشن دارای محدودیتهایی است از جمله تعداد فالو کردن و آنفالو کردن! تعداد افرادی که میتوان دراینستاگرام فالو کرد نامحدود نیست و از جایی و تعدادی به بعد، اینستاگرام جلوی این کار را میگیرد، و دلیل آن را جلوگیری از اسپم (spam) میداند. بنابراین شما باید دقت کنید که تعداد فالوهایی که در ساعت انجام میدهید از حد خاصی نکند و حین انجام کار به قرار دادن پستهای جدید و کامنت و ارتباط با مخاطبانتان نیز مشغول باشید.
پس بهتر است که فرآیند فالو کردن شما فالو برای فالو نباشد اما اگر تازهکار هستید و فالوورهای شما پایین یا صفر است میتوانید برای شروع از این روش به صورت دستی استفاده کنید، و صد تا هزار فالوور که جذب کردید (یعنی حدود 5 فالو در ساعت بیشتر انجام ندهید) تا همین کافی است و سعی کنید فالوورهایی که فعال هستند را برای مدتی طولانی حفظ کنید و آنفالو نکنید.
در اینجا وقتی صحبت از ربات مشاهده کننده استوری میکنیم منظور استوری شما نیست بلکه برعکس کار این سری از رباتها بازدید از استوریهای سایر کاربران است. این ربات با در اختیار داشتن نام کاربری و رمز عبور حساب اینستاگرام شما و با توجه به مبلغی که پرداخت میکنید، از استوری کاربران اینستاگرام بازدید میکند، که توانایی نامحدوی هم در یان امر دارند. حال برایتان سوال پیش میآید که این کار به چه دردی میخورد؟ کار این ربات به این گونه است که با بازدید شما از استوری کاربرانی که نمیشناسید و آنها هم شما را نمیشناسند، حس کنجکاوی در کاربر ایجاد میشود و درپی آن کاربر به بازدید از پیج شما میآید و در اغلب موارد پیج شما را فالو میکند.
به طور میانگین اگر شما روزانه توسط این رباتها 5 میلیون بازدید داشته باشید و از این پنج میلیون فقط 0.005 آن کاربران شما را فالو کنند این یعنی روزانه 25 هزار فالوور جدید خواهید داشت، که آمار هیجانانگیزی است. اما نباید فراموش کنید که اینستاگرام به شدت به ورودی غیرمتعارف به اکانت شما حساس است و معمولا در این مواقع از شما میخواهد که رمز عبورتان را تغییر دهید، و اگر این روند ادامه داشته باشد ممکن است شما را جریمه کند. پس بهتر است از رباتها برای توسعه پیج خود استفاده نکنید.
در اواخر سال 2019 شاهد کاهش نرخ درگیری کاربران بودیم. که این مسئله ربطی به شما ندارد و جای نگرانی نیست. چرا که همانطور که گفتیم رفتار کاربران اینستاگرامی سینوسی است، و صاحبان کسب و کار برای بهبود عملکردشان و عقب نماندن از رقبا همواره باید الگوریتمهای جدید اینستاگرامی را مورد توجه قرار دهند.در این مواقع بهتر است با حفظ خونسردی و صبوری تا رونمایی از الگوریتمهای جدید اینستاگرام به بهبود کیفیت محتوای خود بپردازید. چرا که الگوریتمها کنترل کنندهی محتوا هستند و از این رو کیفیت بالا برایشان پراهمیت است. پس بالا بردن کیفیت محتوا افزایش درگیری کاربران را بدنبال خواهد داشت.
مهمترین بخش از الگوریتم جدید اینستاگرام 2020 استراتژی هشتگ گذاری است. هر چند تاکنون الگوهای متعددی در بحث هشتگ گذاری اتخاذ شدهاست، و در هر زمان تاثیر خاص خود ا داشته، اما اکنون هم مورد توجه اینستاگرام قرار گرفته است.در سالهای قبل استراتژی به اینگونه بود که هشتگ گذرای در میانه محتوا باشد و بعد از آن هشتگ گذاری در انتهای کپشن مهم بود. اما اکنون فعالین اینستاگرام سعی میکنند در کامنتهایشان از این گزینه استفاده کنند، تا تاثیر بهتری بگیرند. چرا که اینستاگرام در تلاش است که کاربران در مشاهده محتوا حس بهتری داشته باشند، بنابراین هشتگ گذاری در کامنتها ظاهر بهتری به محتوا میدهد و مانع از اسپم شدن، میشود.
درباره این سایت